5 korzyści z prowadzenia terminali płatniczych

Terminal płatniczy

Coraz więcej sklepów i lokali usługowych oferuje swoim klientom możliwość płacenia kartą. Transakcje bezgotówkowe są coraz popularniejsze przede wszystkim z uwagi na popularyzację i zwiększony dostęp do kart płatniczych. Jednak wprowadzenie do firmy terminali płatniczych ma też pewne korzyści.

Po pierwsze szybkość obsługi

Korzystanie z terminali płatniczych zdecydowanie usprawnia proces finalizacji transakcji. Osoba obsługująca oraz klient w kilku krokach za pomocą terminala realizują płatność. Nie ma konieczności liczenia gotówki, szukania drobnych na „końcówkę” czy dobierania produktów, bo sprzedawca nie ma, z czego wydać reszty. Wystarczy wprowadzić do terminala kwotę, kartę, PIN i autoryzować transakcję. Jedyne, na co trzeba poczekać kilka sekund to nawiązanie połączenia z bankiem i wydruk paragonu potwierdzającego płatność.

Po drugie zwiększenie przychodów

Dostęp do kart płatniczych jest już na tyle powszechny, że praktycznie każdy posiadacz rachunku bankowego ma w portfelu również kartę płatniczą. Są oczywiście zwolennicy gotówki, którzy swoich kart nie używają, jednak odsetek takich osób z każdym rokiem maleje. Klienci z chęcią korzystają z kart płatniczych, bo to rozwiązanie wygodne, szybkie i bezpieczne. A skoro klienci chcą płacić karta to zyskują te lokale, które tą płatność oferują. Nie tylko są oni dzięki temu zatrzymać dotychczasowych klientów, ale przyciągną również tych, którzy w innych sklepach nie mają możliwości realizacji transakcji bezgotówkowej. Większa liczba klientów, to większa sprzedać, a w efekcie wzrost przychodów.

Eliminacja błędu ludzkiego

Osoby obsługujące płatności często boją się źle naliczyć należność za produkt czy usługę i zrobić manko na kasie. Zdarza się również błędne wydanie reszty, co z kolei może doprowadzić do nieprzyjemnej sytuacji ze wzburzonym klientem. Wykorzystanie terminala pozwala ominąć tego typu problemy. Do terminala wprowadzamy tylko kwotę transakcji i system sam ściąga należność w odpowiedniej kwocie z konta klienta. A jeśli ten nie ma środków w odpowiedniej wielkości to transakcja zwyczajnie zostaje odrzucona.

Po czwarte usługi dodatkowe

Terminale do płatności kartą umożliwiają wprowadzenie usług dodatkowych. Do najpopularniejszych należą możliwość wypłaty środków z karty oraz doładowanie telefonu. Ale są też inne usługi. Dodatkowe usługi to z kolei dodatkowi klienci, którzy prawdopodobnie korzystając z usługi dodatkowej zrobią przy okazji na przykład drobne zakupy.

Po piąte intuicyjne oprogramowanie

Aby terminal mógł działać konieczne jest odpowiednie oprogramowanie. Systemy POS, o których mowa to niezwykle proste w obsłudze, intuicyjne programy wspierające sprzedaż. Prowadzą one osobę korzystającą z terminala krok po kroku, ułatwiając realizację transakcji. Systemy POS mają ta zaletę, że mogą integrować różne urządzenia stanowiska sprzedaży. Ponadto ich modułowa budowa pozwala na dalsze rozbudowywanie systemu w miarę potrzeb i rozwoju firmy. Generują również dodatkowe informacje, w formie raportów, na temat sprzedaży, obsługi, stanów magazynowych itd.

Page with Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *