Jak się nie reklamować w sieci?

reklama w sieci

Podstawowym zdaniem reklamy jest przyciągnięcie i zainteresowanie naszym produktem lub usługa jak największej grupy klientów. Zainwestowanie w promocję stacjonarną nie jest już wystarczające. Dlatego właśnie robimy to w Internecie. Ale jak to zrobić aby zrobić to efektywnie i nie stracić pieniędzy?

Nie traktuj ludzi masowo

Każdy lubi być traktowany wyjątkowo i indywidualnie.  Jeżeli wysyłasz reklamę drogą poczty elektronicznej i ich nie personalizujesz możesz być pewny, ze nie zostaną one nawet odczytane, a wręcz zdenerwują naszego potencjalnego klienta. I trafią do kosza. Warto więc zainwestować w taką reklamę w sieci, która sprawnie dopasuje wiadomości do preferencji naszych klientów.

Unikaj kontrowersyjnych tematów

Chociaż takie reklamy w sieci rozchodzą się z prędkością światła na dłuższą metę nie przynoszą zamierzonych korzyści. Jeżeli jednak zostaniemy wywołani do tablicy lepiej całą sytuację obrócić w żart. Jeśli użytkownicy nie będą podzielali naszego poczucia humoru pozostaje nam tylko ich przeprosić.

Nie kopiuj innych

To naprawdę zaskakujące jak dociekliwi i pamiętliwi są współcześni internauci. Oczywiście, należy śledzić, co robi konkurencja i reagować na jej działania, ale nie reklamować się w sieci, wykorzystując pokrewne zabiegi. Nie łudźmy się, że nikt tego nie zauważy, bo tak nie będzie. Nie chcemy, aby przylgnęła do nas etykietka, firmy która nie potrafi sama niczego wymyślić tylko kopiuje od innych. Skoro powielamy nasze reklamy to czy warto jest zainwestować w nasz produkt czy usługę?

Nie udawaj

Reklama polega na tym aby kreować wspaniały świat, do którego kluczem jest nasz produkt. W Internecie liczy się przede wszystkim prawda. Ileż to jest przykładów, gdzie zdjęcia obiecywały nam piękną suknię balową a w paczce znaleźliśmy coś niezupełnie odpowiadającemu produktowi, który chcieliśmy mieć. Niezadowolony klient od razu taką sytuacje upubliczniał w sieci i firma straciła renomę, klientów i była zmuszona do publicznych przeprosin. A to bardzo szkodzi naszemu firmowemu wizerunkowi. A jest on jedną z rzeczy, na które zwraca uwagę klient dokonując zakupu. Nie udawaj, więc kogoś kim nie jesteś.. Internauci zaraz wyczują jakikolwiek fałsz z twojej strony.

Nie bądź wszędzie

A w zasadzie bądź tam, gdzie Twoi obecni i potencjalni klienci. Jeżeli reklamujesz młotki, to po co Ci reklama na portalu przeznaczonym dla kobiet zainteresowanych modą? Skup się bardziej na miejscach z poradami budowlanymi. Kiedy chcesz sprzedać letnie klapki lepiej nie inwestować w reklamę na forum poświęconym sportom zimowym tylko skupić na portalach turystycznych. Klienci będą w to na pewno częściej klikać.

Nie denerwuj internautów

To najgorsze, co możesz zrobić. Wyskakujące z każdej strony okienka, które dodatkowo ciężko jest zamknąć to prawdziwa zmora Internetu. Taka forma reklamy w sieci nie zainteresuje internautów tylko ich zirytuje. Lepiej zainwestować w ciekawy tekst znającego się na temacie Glogera, powiązany z naszym produktem, który dodatkowo go subtelnie zareklamuje w sieci.

Unikaj portali z dużą liczbą reklam

Nie ukrywajmy. Zyski z reklam dla portali internetowych to smakowity kąsek. Acz musimy zapłacić za każde kliknięcie (świadome lub nie). Zanim wykupmy miejsce na danym portalu zobaczmy, czy nasza reklama nie zginie w gąszczu innych. Z całą pewnością rezultaty z takiej promocji będą nikłe. A  szanse na to, że użytkownicy tego portalu w ogóle zwrócą na nasz produkt uwagę? Nie oszukujmy się – małe.

Unikaj błędów

Wydaje się to oczywistością ale w praktyce wiele firm o tym zapomina. I nie chodzi tu tylko o błędy w kampaniach. Reklama w sieci odbywa się w większości w social media. Tworząc posta na portalu społecznościowym wiele marek popełnia elementarne błędy ortograficzne czy gramatyczne. Zanim więc coś opublikujemy, sprawdźmy to kilkakrotnie. Czasem edytor tekstu zrobi nam psikusa i poprawi coś bez naszej wiedzy. Internauci są bardzo spostrzegawczy (a niekiedy złośliwi), i z całą pewnością nam to wytkną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *